Can I be a swot?

Nu blir säkert många bloggläsare förvånade. Det jag tänker på är att jag åter skriver i bloggen. Det känns som om det kommer mer och mer uppehåll, men så är det och det är tveksamt om jag har tid för bloggen i framtiden. MEN (!) på allmän begäran (eller ja, ett par stycken i alla fall) så försöker jag återuppta bloggen igen i mån av tid och kraft.

Då undrar den "oupplyste" varför tiden är knapp för en person som jag. Det är nog dags att berätta vad som skett sedan i början av detta år och varit anledningen till de färre och färre inläggen. 
   
Precis när 2009 startat åkte jag tillsammans med sju kompisar till Teneriffa och levde livet. Efter det var det dags för mig att återigen skrida in i skolans underbara (?) värld. Jag hade nämligen bestämt mig för att plugga upp ett par kurser, där betyget inte överensstämde med mina kunskaper. Det skulle också visa sig bli bra när sommaren närmade sig med betygshöjningar i fyra av fem kurser. Samtidigt som man studerade på Komvux jobbade jag en del, agerade tränare samt spelade fotboll själv. Det blev väldigt tufft med så många bollar i luften och tyvärr blev min fritid knapp. På sommaren kunde jag andas ut med och kunde njuta en hel del. Mitt i sommaren kom så beskedet. En sen kväll när man egentligen skulle lagt sig för länge sedan vågade jag slutligen gå in på studera.nu och se mitt antagningsbesked. Det visade sig att jag blivit antagen till Idrottsvetenskapliga programmet (180 hp) i Halmstad!

Den natten blev jobbig och det blev mer än en tår som fälldes då jag tänkte på allt som jag kommer sakna om jag valde att studera i Halmstad. Men när man väl hade gjort det så kunde jag se vilka chanser detta öppnade för mig och såklart tackade jag ja. 

Efter att ha fått tag i lägenhet, deltagit i nollning och lärt känna massa människor från hela landet så har det börjat bra för mig i Halmstad och jag trivs som handen i handsken. Såklart saknar man mycket från förr och alla vänner, men där hoppas jag kunna behålla kontakten. Det betyder mycket!

Inom kort kan ni nog få reda på lite mer om enskilda händelser som skett här i Halmstad. Men så länge får ni nöja er med detta inlägg.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag är nöjd Poven! :)

2009-09-10 @ 21:35:08
Postat av: sara

jag med :D

2009-09-14 @ 14:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback