Let it rain on me, let it rain!


Man hör hur det smattrar på taket. Det är inte som i andra hus. Plåttaket gör det kraftfullt. Smattret är tydligt och ger en oerhört avslappnad stämning. Detta kan man ändå uppleva hela året om nästan, även om det är få gånger man verkligen får tid för det - att lyssna.

Mer sommar blir det däremot om man ligger i hammocken och ser regnet välla ner bara en halv meter fram. Det är en känsla av tidlöshet och känns väldigt skönt. Samtidigt, hur kul är det när det regnar på sommaren? På ett sätt kan det faktiskt vara det. Stressen och pressen att man måste sola och bada när det är fint väder kan kännas jobbig. Man ligger på stranden och blir rödare och rödare, trots att man smörjt in sig. Att istället ligga i hammoken och verkligen inte ha något att göra gör att man blir helt avstressad. I längden blir det också tråkigt. Men jag tror det är kontrasterna som gör det. Gäller inte bara väder, utan mycket annat också. Såklart är det jobbigt med för mycket kontraster jämnt och ständigt, men lite då och då är inte fel. Men tänk mer positivt och avslappnat nästa gång ett sommarregn kommer förbi...

Sedan är det inte fel att jobba lite då det är dåligt väder och samtidigt se fram emot att det fina vädret ska hitta tillbaka!

Kommentarer
Postat av: erica

sv: Jag har varken hunnit eller orkat om man ska säga så. men har mycket att skriva om nu så får väl ta & rycka upp mig nu :P

2009-07-14 @ 11:34:48
Postat av: sara

Hej! har försökt byta den söndagen det var match men ingen vill tyvärr :( har bara två att byta med som får lov att jobba i charken också så det är surt :( tyävrr. får bli en annan gång hoppas jag! :)

Postat av: Lina

sv. hahaha vadå? nej säg inte så, jag låg och stirrade på taket lääääänge igår vill jag lova.

Idag är det sommarväder :)

nere i småland hos mina kusiner smattrar oxå regnet sådär mysigt på plåttak :)

2009-08-05 @ 11:51:13
URL: http://energetic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback