The lonely stoner seems to free his mind at nite

Tänk att det kan vara så kul att stå i en två-timmars kö! Det var vad man kan summera gårdagen med. Jag var faktiskt inte ironisk, utan det var faktiskt roligare än man kan tänka sig. Vid elvatiden ställde vi oss sist i den överdrivet långa kön till den enda riktiga nattklubben i Uddevalla. Vid ettsnåret var det dags att bege sig in i värmen. Men innan dess hade man blivit ett med kön. I en pressad kö där alla ville framåt var man orörlig, men ändå på ett rätt mysigt sätt. Trevligt och roligt folk omgav mig och det snackades, skrattades och kördes sten-sax-påse turnering. Jag blev även utsatt för lite sexuella trakaserier i form av lite taffserier på min bakdel, av någon som kallades Sophie/Sofie. Jag är införstådd med att det kan vara svårt att låta bli min lilla rumpa, men man får gärna fråga först!

Väl inne på stället träffar man den ena kändisen efter den andra, blir bjuden på skumpa, gör gimme-five, gratulerar ett födelsedagsbarn och byter ord med en stor skara människor. Efter allt köande hade man tappat formen och var inte riktigt redo för att äga upp dansgolven då det saknades inspiration. Jag försökte ändå och när man blev presenterad av en person sade hennes bekanta "Ja, men han har man hört talas om mycket!". 
   Det var tur att man kände rätt mycket folk som vet att jag kan prestera desto mer! Dessutom var det ingen idé att börja komma ikapp för snart var det dags att tänka på refrängen.

När jag så står och väntar på bussen, som skulle föra mig hemåt, kommer en välbekant äldre man fram till mig och börjar sluddra. Jag känner igen han från gymmet och vi börjar snacka och han är väldigt ödmjuk när han snackar. Trots det snackar han om det ena efter det andra. Senare går han fram till andra ungdomar och börjar snacka. En väldigt fin stämning skapar han och det är så underbart att träffa sådana människor!

Sedan bar det hemåt, medan jag funderade på hur det hade varit om jag kommit in två timmar tidigare. Den kvällen hade bra förutsättningar för att bli en toppenkväll, men för att ha varit så kort var den ändå rätt bra!
Helst hade man viljat släppa loss till Wiley - Wearing my Rolex och "Teneriffa-klassikern" Kid Cudi Vs. Crookers - Day 'N' Nite, men så blev det alltså inte denna kväll...


Kommentarer
Postat av: cornelia

Tack så mkt povel. Känns bra att någon är delaktig i mina inlägg

Postat av: sara

haha vadå bloggexpert? trots att dina inlägg kommer med lite då å då så skriver du otroligt bra och roligt :) I like it! :)

2009-02-01 @ 11:12:22
Postat av: erica

sv: jo visst är det så :) haha, stod ni verkligen 2 timmar i kön för att vara inne på GG i en timma? :O toker...

2009-02-01 @ 13:04:23
URL: http://19augusti.blogspot.com
Postat av: sara

jaha då förstår jag haha :D

jag tkr det är roligt att läsa din blogg iaf, även om du inte uppdaterar så ofta haha. du skriver alltid så bra å roliga saker :)

om du behöver hjälp med din design finns jag haha, är dock inte superbra men kan litegrann.

ha de bra. kram

2009-02-02 @ 14:37:07
Postat av: sw

du är utmanad :)

2009-02-02 @ 18:25:33
Postat av: erica

sv: haha okey, när jag stod i kön i fredags, ca 10 min, så var det rena helvetet för framför mig hade jag två tjejjer från strömstad som var..ja.. inte helt normala och sen var det redigt kallt också, men bra att någon har kul i köerna iaf :D Ja, det var riktigt skoj att äntligen ses ute du! Man blir glad av ditt smittande partyhumör :)



Angående sömnen så vet jag faktiskt inte hur jag kunde sova, måste vara något fel på mig eller så behövde jag verkligen den sömnen för jag somnade direkt igen och det förvånade även mig ;O

2009-02-02 @ 21:49:19
URL: http://19augusti.blogspot.com
Postat av: erica

sv: hehe okey, nja ingen gillar väll köer egentligen :P

haha jasså, jag tyckte allt att du var på alerten och partyhumöret var det ju inget problem med men sen så träffar jag ju inte dig särskilt ofta i dessa sammanhangen heller men ;P

2009-02-03 @ 19:57:27
URL: http://19augusti.blogspot.com
Postat av: erica

sv: Ja, absolut! hur går det på jobbet egentligen? eller är du kvar på donkan? :)

2009-02-04 @ 21:52:22
URL: http://19augusti.blogspot.com
Postat av: erica

sv: Ne precis, jag har haft riktigt tur som fått nytt jobb. Är en såkallad vårdplats ja, man jobbar på en boende för cp-skadade :) låter kanske inte så roligt men ja kommer troligtvis trivas mycket bättre där än på donkan :O

Var pluggar du på komvux då? :)

2009-02-05 @ 10:54:18
URL: http://19augusti.blogspot.com
Postat av: erica

sv: kors i taket då, hoppas du lyckas då :)

Ah, robin min pojkvän läser på högskolan och han fick också så mycket pengar så då passade han på att köpa xbox 360 haha :P men han e lite oftare på lektioner än va du hade varit då haha ^^

2009-02-05 @ 16:26:35
URL: http://19augusti.blogspot.com
Postat av: erica

sv:hehe jo klart, studier är ju inte det billigaste om man säger så. Jag hoppas på att komma in på en distansutbildning om Interaktionsdesign, då kan jag bo kvar hemma ett par år till så jag kan spara lite pengar och förhoppningsvis inte behöva ta studielån alls, eller så lite som möjligt :)

2009-02-06 @ 09:56:50
URL: http://19augusti.blogspot.com
Postat av: erica

sv: Hehe :D

utbildningen innebär att man kan jobba med allt från att göra mobilmenyer mer användarvänliga, till att göra om bilinteriör för att användaren ska ha lätt för sig :P det är en relativt ny och bred utbildning och man kan i princip välja jobb efter intresse. Finns alltid något som man kan jobba med :)

2009-02-06 @ 14:16:33
URL: http://19augusti.blogspot.com
Postat av: erica

sv: Nej kläder är det inte i vilket fall, sen så är det klart att man kan komma på en ny produkt eller utveckla andra produkter oså också, som sagt så är det en väldigt bred utbildnig. Hoppas innerligt att jag kommer in :)

2009-02-06 @ 19:18:22
URL: http://19augusti.blogspot.com
Postat av: Lina

haha kul att du trivdes i kön! :D

Ja jag tror också operationen går bra, oroar mig inte så mycket för juden utan mer de som är runt omkring.

men så himla skönt att de ÄNTLIGEN hittat ett fel!

Så nu skall jag till läkaren på torsdag, efter det vet jag mer :)

tack för att du bryr dig :)

2009-02-22 @ 21:40:14
URL: http://energetic.blogg.se/
Postat av: Lina

Taaack :D

jag bara älskar min nya vårjacka!

de får vi verkligen hoppas, men idag spöregnade de :(

2009-02-26 @ 22:26:49
URL: http://energetic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback