You're so fucking stupid!

"Folk är inte dumma. De är dummare!", utbrast Stickan Andersson på 80-talet.
Jag förstår helt och hållet vad han menar med det nu.

Folk blir bara dummare och dummare. Trots att man påstår att människan blir smartare. I så fall gäller det en liten mängd personer som bara blir färre och färre. Bättre var det förr då gemene man uppfostrades till att vara smarta och tänka innan man talade. Det jag stör mig mest är när det gäller logiskt tänkande och "street-smarthet". Det verkar som om folk bara blir sämre på detta. Man brukar säga att man inte är mer än människa och det är visserligen sant, men någon måtta får det vara!

Jag kan inte påstå att jag är den smartaste heller, det är jag verkligen inte. Men jag har lite vett i alla fall. Jag gillar logiskt tänkande och tänker rätt mycket. Däremot kommer det årskullar under där jag märkt att det saknas mycket av vett och etikett samt hur dumma vissa av de är. Det finns alldeles säkert i min ålder också, men inte i samma utsträckning. Även äldre försöker alltid hävda sig och har svårt att acceptera att någon yngre har rätt i en fråga. Speciellt när de ska ha rätt i en fråga där de inte alls är lika påläst eller kunnig i som andra. Fast äldre brukar klaga rätt mycket och det är väl för att man strävar efter perfektionist, men det är en annan sak.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Lika bra som vanligt povelski. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback