Take some basic shirt!

Nu är skolorna igång för fullt! Dock utan min närvaro för andra hösten i rad. Fast vem vet, snart kanske jag är tillbaka i skolvärlden? Nog om det. Det börjar närma sig skolfoto, eller ja... de flesta har säkert redan tagit det. Inget att göra åt då! Jag vill bara dela med mig av min erfarenhet när det gäller skolfoton. Vissa tar det inte alls seriöst, men jag har alltid tagit det seriöst. Folk som har kvar skolkatalogen och kan alltid gå tillbaka och kolla. Då vill man ju ge ett så bra intryck som möjligt.

Kanske inte så viktigt när man har slutat skolan, eftersom man då kan skratta åt allthopa. Men när man går på skolan vill man inte att folk ska kolla snett på en bara för att man har är dålig på skolkortet. Speciellt inte om de ska kolla in en i skolkatalogen, då vill man ge ett så bra intryck som möjligt.

Utseende och kläder blir allt viktigare nuförtiden och man vill visa sin bästa sida på skolkorten. Grejen är att om man har något som utmärker sig på sig, exempelvis en t-shirt med ett speciellt tryck, så kommer man förknippas lite med den t-shirten och man blir nästan lite "utpekad" om man använder den t-shirten igen. Kanske låter överdrivet, men vissa kommer ihåg sådant. Därför skulle jag vilja tipsa om att ha till exempel en vit/svart t-shirt. Då blir man inte utpekad om man använder den igen och man visar ingen direkt dålig sida av sig själv. Satsa istället på att vara snygg i ansiktet och välvårdad frisyr. Hållningen är också viktig för att ge ett bra intryck! Jag lärde mig detta, fast alldeles för sent.

Ta inte åt er om ni inte delar min mening! Det väljer ni själva! Kanske inte spelar någon roll om ni redan tagit kort...


Kommentarer
Postat av: erica

sv: ajjamensan det ska vi, har inte cornelia nämnt det? hon ska iaf med :) vi blir ca 8 st eller liknande. kommer bli så jäkla skoj :D

haha dem har jag allt sett innan ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback