Fotbollssemester, roligt misstag och kändis på villovägar

Bloggen är ju inte jätteaktiv, men jag hoppas ni har lite överseende med det. Jag har mycket att göra varje dag och ettt blogginlägg om mitt späckande schema kommer antagligen komma någon gång framöver. Men nu kör jag en liten lista över tre saker som varit lite aktuella nyss.

- Skönt med lite EM
För den fotbollsintresserade och som har koll på Allsvenskan har det varit lite jobbigt de senaste en och en halv månad. Anledningen är att det spelats hela 11 (!) matcher under den tiden, vilket är oerhört mycket! Så nu ska det bli skönt att kunna slappna av i två veckor innan EM börjar. Även de kommer man slappna av mer då man är så engagerad vid LSK:s matcher. Mentalt tror jag nästan det tar lika mycket på oss fanatiska supportrar som för spelarna. Ser fram emot att kunna ta det lite lugnare ett tag!

- Roligt misstag
Igår var jag med som ledare när LSKs juniorer spelade borta mot Torslanda (förlust, 2-1). På väg hem från matchen ser vi många bilar som passerar oss, pekar och vinkar till oss. Vi är lite frågande, men vinkar tillbaka lite glatt och frågar oss "är vi så kända!?". När folk fortsätter i den stilen funderar vi om det hänt något med minibussen och därför stannar vi till strax innan Angeredsbron. Vi går ut och upptäcker till slut att en av våra väskor, på något sätt, fastnat under bussen och hängt med hela vägen. Det värsta är att den klarat sig riktigt bra. Fast det bästa var att det var min tränarkollegas! Han skyllde ifrån sig och menade att någon måste ställt ut den innan vi åkte. Vad som är sant får vi nog aldrig reda på...

- Kändis i Ljungskile
Jag själv hade hoppats att INTE dra upp den här personen på denna bloggen, då jag inte är så mycket för henne, men nu måste jag ändå göra det. För ett tag sedan skicka en kompis denna länken:
http://www.veckorevyn.com/mode/ebbas-blogg/2008/05/12/varmkorv-i-ljungskile/index.xml. Ja, det är Ebba! Det är lite lustigt att hon poserar med korv och bröd i Ljungskile. Själv hade man valt Laxbutiken som sk. kändis, då det ligger mindre än 100 meter därifrån och har godare saker, men vad gör man inte för kliva in på en mack? Jag vet att många tjejer skriver vad de har på sig och så, men det känns lite fånigt, eller? Jag själv vill inte avgöra hur mycket ett klädesplagg kostat och skryta med vilket märke det är. Jag vill vara mer hemlighetsfull, så att jag kan vara relativt ensam att ha de kläderna jag har..
Men "giiirls" (för att använda ett Ebba-uttryck), det är upp till var och en att avgöra vad man vill. Jag säger bara att jag inte hade gjort så. Men lite roligt att hon skriver om sin "roadtrip till Ljungskile" och halva blogginlägget handlar om vad hon har på sig. I och för sig är hon modekrönikör, men ändå.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, rätt fånigt där med Ebba ;P Tycker heller inte särskilt mycket om henne.. även fast jag annats är tjejtidnings-nörd ;)

Postat av: Cornelia

Haha, underbart inlägg! Vill ha mer povel!!!!

2008-05-18 @ 20:19:37
URL: http://corneliafriman.blogg.se
Postat av: Cornelia

Svar: Jo, det borde du! Like them!

2008-05-20 @ 11:52:49
URL: http://corneliafriman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback