Nya tider nu, för kraftiga vindar och gulblå

Här kommer den senaste listan om senaste händelser och tankar.

- Dessa nya studenter.
Så här ett år efter man själv tog studenten så skulle man återigen stå vid sidan av och vara avundsjuka på alla Uddevallas nya studenter. Dock tyckte jag inte det var samma glädje och fint som det var när jag tog studenten. För det första såg många studenter inte så glada ut som man kan förvänta sig av dem. Vissa var för berusade för att veta vad man var med om. Dessutom var årets studenttåg ner mot torget väldigt osammanhängande, vilket mest är tråkigt för de som kollar på.
Dagen efter studenten bar det, för fjärde året i rad, av till fiskesamhället Smögen. Allt var upplagt för fest, med fint väder och allt! Men var var allt folk? Det verkade som om Smögen kommer bli utraderat som "dagen efter studenten-firande". Men framåt kvällskvisten kom ändå en hel del folk, även om man kände sig rätt gammal. Det blev trots allt en rätt rolig kväll, dock utan svängande på dansgolv. 
Dock så störde jag mig oerhört på en sak. En större del av Östrabos studenter drog igång "Hata Agneberg"... Inget direkt svar fick de tillbaka och det gjorde mig stolt som fd. Agnebergselev. Men varför dra igång en sådan ramsa? På studenten tycker jag att alla studenter ska vara som kungar och drottningar och ingen ska klanka ner på någon annan. Men det förvånar mig inte att Östraboelever drar igång något sådant. På Agneberg hade vi under mina dagar en väldigt gó och fin stämning!

Instick: Rolig incident på kvällen var när en student puttade till mig lite lätt och sjöng "Vad tycker vi om ettor och tvåor?...". Jag skrattar till lite och säger "Jag har redan gått ur", varpå studenten säger "Men.. jahaaa!".  

- Mössan av.
Ni som är boendes på västkusten och befunnit er nära havet har kanske märkt att det blåst en del de senaste dagarna. Igår kom jag hem efter en shoppingrunda och skulle ta hand om posten. Det var bara det att när jag var fullastad med post i båda armarna kom det en ordentlig vindpust som blåste av mig min keps. Jag fick löpa vidare efter kepsen och om jag hade sett mig själv hade det sett ut som en klassisk filmscen när man försöker plocka upp något, men det bara blåser vidare hela tiden. Till slut fick jag tag i kepsen.
Senare på eftermiddagen skulle jag åka en sväng, till Stenungsund, för att hämta ut mina linser. Först fick jag stå i en fin lång kö och när man väl kommit in till torget såg det ut som om alla affärer var stängda. Jag struntade i det och gick mot Synsam-butiken. Jag kom in och sade att jag skulle hämta mina linser. Kassörskan frågade om jag hade kontanter, vilket gjorde mig lite konfunderad och jag frågade då om de inte tog kort. Men då sa hon lite irriterat att det var strömavbrott i alla butiker. Så jag fick snopet åka hem igen, utan några linser... 

- Kräv inte för mycket nu.
Även ni som inte är sport/fotbollsintresserade har kanske hört att Sverige mötte regerande mästarna Grekland igår. För första gången detta EM-slutspel vaknade jag till. När jag såg de otroligt fokuserade ögonen på "Chippen", blev jag jätteladdad själv! Sedan när man hör den svenska klacken sjunga nationalsången... Fy rackarns bananer vad man rös! Sverige spelade riktigt bra, men Grekland var å andra sidan helt värdelösa (kanske Sveriges verk). Men det var skönt med en vinst. Men att nu gå ut, som vissa gör, och säga att vi ska vinna hela EM tror jag inte på. Man måste vara ödmjuka, vi är trots allt bara Sverige. 

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Tack så mycket och nej det är den inte men det är det som är själva poängen tycker du inte det ;)

Postat av: cornelia

Äsch hon ställer upp frivilligt. Det hade du med gjort :P hahaha

2008-06-22 @ 18:28:52
URL: http://corneliafriman.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Nope, han vill inte det.. Men ville ändå ladda upp lite bilder..

2008-06-23 @ 08:08:14
URL: http://corneliafriman.blogg.se/
Postat av: Lisa

SV: Tack så jättemycket! Tur det, för mig! :P Nej det brukar inte vara så mycket att hänga i julgranen där .. men nu sägs det ju att det nu i vissa affärer (bland annat Stadium där jag och Martin var inne i helgen)är den största rean de nånsin haft så ja, kanske ta sig en liten titt där ändå? :)

2008-06-24 @ 11:42:44
URL: http://lisalaarsson.blogg.se/
Postat av: Erica

Hej Povel, ville bara kommentera ditt lilla instick. Eftersom jag själv inte tagit studenten så var det ju flertalet personer som sjöng samma sak till mig " Vad tycker vi om ettor & tvåor.." Och vet du vad min kommentar till dessa personer var? Jo, att jag supit bort min mössa & att personen som sjöng kanske borde supa lite bättre istället för att syselsätta munnen med att sjunga. Då blev dom bannimej tysta! :P

2008-06-25 @ 21:40:19
URL: http://19augusti.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback