Blond talang, "Ballong-farbrorn" och sänk förhoppningarna!

Här kommer den senaste listan om senaste händelser och tankar.

- Den blonda talangen.
Min förra lagkamrat, skolkamrat samt vän, Erik Lund, är kanske inte bekant för alla sporthatare. Därför kommer en liten sammanfattning:
Redan på skolgården var Erik Lund kung! Hans teknik var redan i unga år utöver det vanliga, mycket han kanske tackar pappa Henrik för? Han fick i tidiga år spela med de äldre årskullarna och när han var med sin egen och min kull (född 88) var han outstanding! Varje gång vår kull nådde någon framgång var alltid Lund med. Även i distriktslaget var han en dirigent samt när han var med Kungshamn i Dana Cup. Den gången kom Kungshamn tvåa och om jag inte minns fel blev Lund utvisad i finalen...
Innan talangen fyllt 15 år fick engelsmannen och tillika LSK-tränaren upp ögonen för guldkornet i juniorverksamheten och skickade iväg honom för att provspela med Premier League-klubben Aston Villa. Samma år fick han göra sin debut. Han fortsatte sina provspel hos Aston Villa och på våren 2005 rapporterades det att han skulle bli ungdomsproffs i Villa till sommaren. Under tiden gjorde han sporadiska inhop hos LSK i SuperEttan. I Aston Villa har han varit sedan dess och utvecklingen har gått framåt. Han har spelat med deras J18-lag samt deras Reservlag, där han blev ordinarie det senaste året. Han har även gjort en träningsmatch med a-laget, så fotbollskarriären flyter på hos Erik. 

Nu är det på det viset att han skaffat sig agent samt skrivit på ett två-årskontrakt med Aston Villa. Trots det uppvaktar både LSK och Blåvitt honom. Blåvitt är såpass intresserade att man inbjudit honom för provspel i två veckor. Deras tränare verkar dessutom vara rätt sugna på att värva honom och Lund själv har ju haft ett minst sagt gott öga för de blåvita. Fast det spekuleras om att Blåvitt får hosta upp 1 miljon för att lösa kontraktet på den blonda talangen i Aston Villa.
Men här är kanske bilden som får alla blåvita supportrar att sätta i halsen?
Erik Lund står i GAIS-klacken. Den värsta tänkbara bilden för ett Blåvitt-fan!
FOTO: Magnus Lund, http://blogg.aftonbladet.se/8368/

- Ballongmannen.

Här om dagen när jag jobbade fick jag tilldelat mig b-uppgiften "ballonger", som innebär att när man är klar med ordinarie arbetsuppgifter ska blåsa upp ballonger och dela ut till barn och andra omogna människor. När väl jag blåst upp ett gäng ballonger samlade jag krafter för att gå ut till den allmäna skaran i lobbyn. Direkt när jag kom med ballongerna kom barn springandes från alla håll och kanter. Jag i min tur satte mig på knä och började dela ut ballongerna. I kasslinjen var leendena breda av det jag gjorde. Jag kom att tänka på att "så här populär har jag aldrig varit.." Detta sa jag även till en kollega och tillika arbetskamrat. Varpå hon svarar "Nä, inte bland så unga pojkar och flickor!". 
Men jag får nog rätta henne: Så populär har jag aldrig varit innan och populär vet jag inte om jag någonsin vart faktiskt. Men som "Ballong-farbrorn" växte självförtroendet explotionsartat. 
På tal om farbror, så har jag fått reda på att jag ska bli farbror - igen!
 
- Sparka "de höga förhoppningarna"!
När Sverige åkte ur EM i fotboll var man rätt sugen på att säga "hate to say I told you so". Som ni kanske sett tidigare här på bloggen har jag sågat medias upptrissning av Svenska fotbollslandslagets chanser i EM. Efter segern över Grekland blåste media upp det som att Sverige kunde gå hela vägen och vinna hela EM. Sverige kan aldrig motsvara de förväntningarna som ställdes på de under detta mästerskap! Låt de vara underdogs där de trivs som bäst!
Nu har många viljat se Lars Lagerbäcks avgång. Jag vill inte uttala mig om det är rätt eller fel. De två lag, Ryssland och Spanien, som gick vidare från vår grupp gick ju till samma semifinal där Spanien slog ut Ryssland med 3-0. Spanien i final och Ryssland delad trea. Kanske inte var så illa ändå?

Kommentarer
Postat av: sara

haha är man inte 20 får man fixa på annat sätt vet du :)

haha jag gillar det där med ballongfarbrorn, kanske ett framtida jobb för dig? :)

2008-06-28 @ 11:11:36
Postat av: Lisa

Haha, bara titelnBallongfarbrorn passar dig som handen i handsken Povel ;)

Postat av: Erica

Hahah povel, den dagen på jobbet lyste du verkligen upp tillvaron ett par snäpp :P Va mysigt det hade varit om du var ballongfarbror varje gång när du jobbar :O ska skicka över denna tanke till Calberg haha^^

2008-07-01 @ 11:25:51
URL: http://19augusti.blogspot.com
Postat av: sara w

povel är nya Ronald Mcdonald :D hahahaa

2008-07-02 @ 23:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback