Sammanfattning av de senaste veckorna

Som ni ser har uppdateringen varit lika med noll det senaste. Men lugn, jag har överlevt och härmed kommer också en liten sammanfattning. Men ni får nog vara uppmärksamma på att de här avbrotten kommer komma. Det har varit rätt mycket det senaste plus att jag inte hittat lusten riktigt.

Smoen - show some skills on dancefloor
Förrförra helgen var jag på träningsläger med LSK:s juniorer (där jag hjälper till som tränare) i Smögen. Underbart väder, härliga människor och bara njutning! Förutom träning kunde vi uppleva Smögen och allt vad det innebär. Dessutom får man som tränare busa lite med spelare. T.ex. genom att gömma plattångar eller att byta ut vodka mot vatten...
Men det som greppade mig mest var Smögens uteliv. Okej, jag har varit där innan. Men bara i samband med studenten (fyra gånger) och då är det ganska väntat att det festas hårt. Men nu var det inget speciellt i själva Smögen. Dessutom var det Båstadveckan och Baden i Kungshamn hade öppet. Trots det smet man in gratis på klubbar där inträdet var 100 spänn och där inne var det underbart! Efter att ha hojtat ett par gånger på Captain Morgan drogs det vidare till ett riktigt inneställe, där musiken var så otroligt skön och om jag hade varit där med ett bättre "dansgäng" så hade det svängts till sent in på småtimmarna! 

Strafförlust mot 08:or
Vecken efter träningslägret var det dags för årets Gothia Cup, där vi hade ett lag med. Resultaten var blandade och vi spelade egentligen bara en bra match i hela turneringen och då vann vi med 8-0. Trots det gick vi vidare som gruppetta. Först gick vi vidare efter straffar mot Tuve och efter det mötte vi Märsta, som efter ett straffdrama (där vår "stjärna" missade sista straffen när alla satt sina) kunde vinna.
Men det är inte själva matcherna som sitter på näthinnan. Det är istället min kollega Bo Wålemarks, som har en egen staty i Ljungskile, kommentarer. Exempelvis så kommer det fram en engelsman och frågar hur bra ett lag vi mött är och om hur de ska spela. Bo fäller då kommentaren "You have a good chans to vinna!".

Räkfrossa
I början av månaden var jag tillsammans nere med familjen på restuarangen Lyckorna Brygga, som ligger precis nedanför mitt hus. Där var det räkfrossa och Cornelis-kväll. Cornelis är helt okej, men det som gjorde kvällen var frosseriet i räkor! Det var så extremt gott och mysigt att sitta där i snacka, lyssna på musik och stoppa in obegränsat med räkor. Detta är absolut något jag skulle vilja göra med ett gäng kompisar! Det är riktigt chill'o'grill!

Panik!
Just nu känner jag lite smått panik! Hösten börjar närma sig nämligen! "Vadå?"  tänker ni. Det är väl ingen fara med det! Jo, det är det ska jag få tala om! Det innebär nämligen hur mina framtidsplaner kommer se ut framöver. Jag har nu ett jobb som jag inte vill stanna på i höst eller en längre tid. Det är inte fel på personalen som jobbar där och numera funkar dessutom min lön också. Det är bara det att jag stör mig på arbetstiderna, ensidigheten och själva "skitjobbsstatusen". Därför söker jag jobb till hösten, men nu i semestertider så är det svårt att kunna få några intervjuer eller något besked inför framtiden. Det är bara att hoppas att det löser sig till hösten, annars ändras mina framtidsplaner drastiskt! Annars har vi rätt roligt på jobbet med allt från försäljningsrekord till att låsa toalettdörrar utan att alla känner till det..
"Allting kommer lösa sig och bli bättre igen. Om du har pengar i fickan eller ett ess i din ärm."

Bönderna från kusten fick bort råttorna
Såklart kan jag inte hålla mig borta från fotbollen. Nu blir det väldigt mycket fotboll hela tiden på bloggen, men ni "vanliga människor" får ha överseende för det är mitt största intresse. I alla fall, igår spelade LSK mot storlaget AIK från Solna. Matchen var jämn och LSK stod upp förvånansvärt bra. Trots det tog AIK ledningen och ledde i halvtid. I andra rivstartade LSK och kvitterade också omgående. I slutet av matchen ordnade också den gamle räven, Jörgen Wålemark, straff. Fram kliver "Snygg-Rickey" och fixar segern genom sin straff. Ännu en gång visar det lilla laget att man kan slå de gamla storlagen. Denna gången hade jag ändå en känsla av att det kunde gå oväntat bra!
Efter matchen blev det ett väldigt efterfestande och när nästan halva laget senare på kvällen kommer blir det helvilt och peacetecknen används oändligt mycket denna kvällen. Man börjar ju undra lite om något mer seniorlag på elitnivå festar med fansen efter en vanlig match.. Om det är någon som känner till om det sker får ni gärna höra av er.

LSK-seger mot AIK

Kommentarer
Postat av: erica

hahaha jag kan verkligen inte hålla med om att jag tyckte det med toan som var låst, var speciellt trevligt.. verkligen inte, stod där i typ 20-25 min sammanlagt & tänkte " vem fan är där inne egentligen? " haha :P

Postat av: erica

SV. Du är en ond man Povel, en ond man som gör så jag spenderar en del av min tid helt i onödan till att stå utanför ett dass näre var jätte varmt :( Dumma Povel! haha ;)

2008-07-27 @ 18:51:36
Postat av: erica

Sv; Haha jo iofs, men kände mig bra dum ska du veta ;P

2008-07-28 @ 18:56:57
URL: http://19augusti.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback