I didn't lock the door

Juldagen är numera en dag för utgång på diverse krogar. Trycket är stort och krogarna drar givetvis nytta av det genom att slänga upp priset till en väldig nivå! Anledningen till att det är ett sådant tryck förklaras med att så många är hemma och firar jul samt är lediga från arbete och skola. Dock tycker jag innerst inne att man ska stanna med familjen och verkligen fira julen. Detsamma gäller givetvis julafton, som dessvärre har blivit en dag när folk går ut på kvällen... Jag förstår de som sitter ensamma, men inte ungdomar som lika gärna kunde varit hemma och haft mysigt med släkt/familj. Så på någon julafton lär ni inte hitta mig ute i vimmlet.

Fast däremot är juldagen en dag som lockar, eftersom många är ute och den är inte lika helig som julafton för mig. Därför tog jag mig ut och tog det lite lugnt på en lokal pub i centrala Uddevalla. Stället räknade med mycket folk och hade höjt inträdet med hela 1000% (från 0 kr till 100 kr). Ett bra tag har denna pub haft en toalett som låset inte fungerar på. Eftersom det var den enda lediga toaletten när det var dags bestämde jag mig för att chansa med att använda toaletten. Jag tog ett fast tag med ena handen i dörrhandtaget och utförde det jag skulle. Precis när jag släppt handtaget och dragit upp kalsongerna rycks dörren upp! Ett tjejgäng står där och är förvånade, irriterade och häpna.
- Oj! Låser man inte!?, säger någon kaxig tjej.
- Svårt att låsa om det inte finns något lås, svarar jag lugnt.
- Aha, men vad jobbigt!, säger samma tjej tillbaka.


Nu när man är lite mer erfaren hur jargongen är på krogar och nattklubbar känner man att folk som kommer upp och får sin första chans, till att bevisa att man platsar som barhängare eller som försöker äga upp dansgolvet, inte håller måttet. Jag syftar först och främst på killar. De nyss fyllda 18-åringarna beter sig omoget, hänsynslöst och är endast ute efter att bli så full som möjligt. Vissa har den inställningen att man ska gå ut för att skapa bråk också.
Själv förstår jag inte vad man vill uppnå med det...
För egen del går jag ut för att ha kul! Sedan är det klart att man inte är helt nykter, utan det måste finnas en balans och kontroll. Det har jag lyckats bra med!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nä, var du de?

åå då hade jag ju nyss varit där ju

typiskt

kul om man stött på dig där ju! :D

2009-01-26 @ 22:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback