Winner, TV-star and a life-and-death struggle!

I söndags begav jag mig och femton andra söderut, mot Skåne och Helsingborg. Syftet med resan var titta på fornlämningar. Nej, jag bara skoja... Såklart handlade det om att se fotboll mellan Helsingborgs IF och LSK. Jag och en del andra bredde ut sig i den halvfulla bussen, som skulle ta oss mot Helsingborg. Efter en halvseg resa var vi på plats i staden som Henke Larsson är Gud - Helsingborg.

Efter ett par varv i de smala kvarteren, med bussen, hittade vi äntligen till puben där vi skulle träffa någr
a HIF:are och snacka med inför matchen. Dessutom bytte vi halsdukar med varandra. Så numera hänger en LSK-halsduk i taket på en pub i Helsingborg, med massa andra lags halsdukar. De hade verkligen en jättesamling!
   Efter att ha hällt i sig en snabb cider, blev den en snabb gångmarch upp mot fotbollsarenan, Olympia. Vi skulle hämta våra flaggor i bussen, men märkte att den var låst så utan några såna artiklar gick vi in på arenan precis innan matchstart!

Vi tog plats på ena kortsidan och såg Helsingborg rulla boll och skapa ett par chaner, utan utdelning. Annars låg LSK bra i sina positioner och därför stod det också 0-0 efter första halvlek. Vi övertalade busschauffören och säkerhetsvakterna att gå ut och hämta våra flaggor och banderoller. Sedan när vi skulle sätta upp banderollerna märkte vi att väskan innehåll bara t-shirts.. Fel väska! Vi hade funderingar på att hänga upp massa sådana, men vi skippade det. Istället blev det bara flaggor.

Efter tio minuter in i andra halvlek bryter LSK igenom och Daryl Smylie skickar in 0-1. Total glädje utbryter hos oss och på LSK-spelarna på plan. Smylie pekar på oss och vi pekar tillbaka! Efter det var det en lång nervös kamp för att se LSK försvara sin ledning. Till slut är det klart - LSK chockvinner borta mot Henke & C.o!
Laget går mot oss och vi gör vågen tillsammans. Nöjda och glada lämnar vi arenan, men innan dess rasar det in sms till min mobils inkorg. De flesta skriver på detta sätt "Vad snygg du är i TV!" eller något liknande. Till och med min chef skickar ett sms till mig! Jag myser av belåtenhet och får senare reda på att de zoomat in mig en längre tid på TV4 Sport, som sände matchen.

Innan vi sätter oss i bussen träffar vi några LSK-supportrar från Danmark! Ja, ni läste rätt! Trevliga och sköna, som håller på rätt lag dessutom. Vi sätter oss på bussen och åker iväg, men hinner inte så långt förrän några från Helsingsborgs firma börjar hetsa mot oss och till slut kommer en sten som träffar bussen på sidan. Om stenen träffat en halv meter högre upp hade den träffat rutan där jag satt. Glad, belåten och lite skraj åker vi hemåt.

Fy vad mycket lättare det var att åka hem nu, än om det blivit förlust! Sedan är det inte fel att man hör från massa som sett mig på TV! Fast lite orolig blir man, eftersom jag inte sett det själv.Tänk om jag inte blev bra...

Kommentarer
Postat av: erica

hihi tack så mycket! :) ja det kommer jag allt att göra, GG är dessvärre inte öppet än så blir trägårn för min del med Cornelia bland annat ;) klart du ska gå ut på krogen, det blir man väl aldrig för gammal för? ;)

Postat av: erica

SV: Hehe ne precis, men kvällen blev inte jättelyckad med endast(!!!) 30 pers på trägårn så .. haha :P Corre var sjuk så hon följde inte med, men det kommer ju andra gånger. kommer nog inte gå ut på onsdagar så mkt jag heller, med tanke på hur jag mådde idag i skolan haha :D

Vilken ära, du blir länkad på min också då vännen :)

2008-08-21 @ 16:19:19
URL: http://19augusti.blogspot.com
Postat av: erica

Sv: ah jo, jag märkte detta, men kände endå att jag måste ju gå ut nu när jag väl fyllt oså :)



jobbar du fortfarande på donken? :)

2008-08-22 @ 12:54:09
URL: http://19augusti.blogspot.com/
Postat av: erica

sv; Aha, ok. Jag har inte jobbat på över en vecka nu, vet inte om jag vill fortsätta där heller :S

2008-08-23 @ 17:10:01
URL: http://19augusti.blogspot.com
Postat av: erica

sv: Ne, det vill väl egentligen ingen? har inte heller något annat jobb så får väl hoppa in några gånger per månad eller så, bara för att få in lite extra tills vidare.

2008-08-24 @ 15:23:39
URL: http://19augusti.blogspot.com
Postat av: erica

sv: hehe ah precis, jag har nog inte ens skrivit upp att jag vill fortsätta jobba där men dom kommer säkert ringa endå, troru inte det? :O

2008-08-25 @ 09:36:49
URL: http://www.19augusti.blogspot.com
Postat av: erica

sv: Men dom ringde för några dar sen å fråga om jag kunde jobba men då skulle jag ha kalas så det gick ju inte, men kanske får gardera mig med att skicka ett mejl eller så till Carlberg.

2008-08-26 @ 15:58:54
URL: http://19augusti.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback