Drunk man like cheeseburgers?

Mitt jobb kan både vara långtråkigt, ensidig och ett sk. skitjobb, men ibland händer väldigt roliga saker. Oftast är de ganska interna saker inom själva arbetet, men i samband med Fjordfestivalen så fick jag höra en historia vad som hade hänt vid ett-tiden på natten på McDonald's i City.

En väldigt berusad man kommer in på McDoanld's. Ranglar fram mot disken och kommer efter vissa problem fram mot disken för att beställa. Inne i köket har man överproducerat så det står härliga till. Så småningom är mannen beredd att beställa.
Kassapersonal: - Hej!
Kunden: - ...Eeen ostbuurgaree..
Kassapersonal: - Jaha! Du menar "Double QP"!?
Kunden: - aaa, två stycken..
Kassapersonal: - Okej. Då kanske du vill ha en cheeseburgare också?
Kunden: - aa, två stycken..
Kassapersonal: - Var det bra så?
Kunden: - ..Eeen ostbuurgaree..
Kassapersonalen: - Jaha, en "Double QP" till!
Kunden: - aaa.... och en liten colaa!

Mannen betalade, men de övertalade senare att han skulle ta en stor cola. Dock vet jag inte om han åt upp sina fem hamburgare..

På tal om mitt jobb så kan jag berätta att vi sålt rekord som vanligt på sommaren. Men i år har vi slagit alla tiders rekord i Sverige på en månad! I juli månad sålde vi 400 tusen mer än det tidigare rekordet som var gammalt som gatan. Så är det om man är lite trevlig i kassan...

Kommentarer
Postat av: sra

jag va då på donkan häromdan men ingen povel :(

2008-08-08 @ 19:03:59
Postat av: amanda

just precis ! vem är de som är trevlig i kassan om inte jag:D

Postat av: sara

var i onsdags typ vid 19tiden på kvällen. på torp. hahaha ah tittade men såg ingen :(

och du när e matchen på söndag?

2008-08-09 @ 10:34:05
Postat av: Lisa

Haha, de som Martin har tycker jag ser mer gräsliga ut än mina ;D

Mina var det inga "solglas" i, utan vara vanligt glas. Sedan en röd smal kant runt, piloter asså :P haha.

2008-08-10 @ 17:28:22
URL: http://lisalaarsson.blogg.se/
Postat av: sara

ok förlorade dem lr? tur att jag slapp de?



jag åker på fredag redan så hinner inte bli så mkt matchtittande för min del :(

2008-08-10 @ 21:54:15
Postat av: erica

Sv: Överdriver inte lille vän :) ne näre det gäller att skriva blogg så är det ju tiden som har betydelse. Man får prioritera & jag kan säga att när det gäller mig så är bloggen sist prioriterad :) sen så får jag ju mina ryck & skriver kanske 5 inlägg på en dag men det e så det är:P

2008-08-12 @ 12:23:51
URL: http://19augusti.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback